Co budete potřebovat, a jak si nastavit eshop, vzhledem ke GDPR.
Někam do menu, nebo do patičky eshopu, přidejte odkazy na aktuální obchodní podmínky (VOP) a podmínky ochrany osobních údajů (POOÚ), aby se na ně návštěvník mohl lehce prokliknout (budete je potřebovat i pro konfiguraci souhlasů níže).
Nově jsme v administraci eshopu připravili modul “Souhlasy”, kde máte na jednom místě přehledné nastavení potřebných souhlasů a oznámení.
Administrace > Hlavní panel >Souhlasy
Jaké souhlasy tedy budete sbírat?
Souhlas s VOP už jistě sbíráte, bez něj se nedala dokončit registrace a nově bez něj nelze dokončit ani objednávku, souhlas se tím tedy stále občerstvuje.
Zkontrolujte si aktuálnost svých VOP, případně je na webu aktualizujte.
POZOR: před každou změnou VOP si datujte a uložte (schovejte) jejich předchozí verzi, při kontrole budete muset ukázat která verze platila v čase udělení souhlasu zákazníkem.
Administrace > Hlavní panel >Souhlasy > Nastavení souhlasu s VOP (Všeobecné obchodní podmínky)
V modulu “Souhlasy” klikněte na “Nastavení souhlasu s VOP (Všeobecné obchodní podmínky)”, zatrhněte “vyžadovat souhlas s VOP”, vyplňte a uložte formulář. Souhlas s VOP se zákazníkům zobrazuje a je vyžadován u registrace a před odesláním každé objednávky.
Co se týká zpracování osobních údajů, není třeba od zákazníků získávat souhlas, ale pouze je informovat o zpracování osobních údajů za účelem vyřízení jejich objednávky, odeslání zboží.
Aktualizujte nebo připravte text s informacemi “Podmínky zpracování osobních údajů”. Ten vložte na web abyste na něj mohli odkazovat.
Administrace > Hlavní panel >Souhlasy > Nastavení oznámení o zpracování osobních údajů
V modulu “Souhlasy” klikněte na “Nastavení oznámení o zpracování osobních údajů (u registrace)”, vyplňte a uložte formulář. Od této chvíle se oznámení zákazníkům zobrazuje a odesláním registrace, nebo objednávky ho berou na vědomí.
Přečtěte si: Zpracovávání osobních údajů: Kdo zbytečně vyžaduje souhlas, vystavuje se až milionové pokutě
Pokud chcete rozesílat marketingová a obchodní sdělení a zákazník u vás ještě nenakoupil, musíte mít jeho souhlas. Nový souhlas od stávajících zákazníků získávat nemusíte, jde o oprávněný zájem provozovatele eshopu.
POZOR: každý adresát obchodního sdělení musí mít možnost se ze zasílání novinek jednoduše odhlásit.
Administrace > Hlavní panel >Souhlasy > Nastavení souhlasu se zasíláním novinek (newsletteru)
V modulu “Souhlasy” klikněte na “Nastavení souhlasu se zasíláním novinek (newsletteru)”, zatrhněte “povolit přihlášení k odběru novinek”, vyplňte a uložte formulář.
Možnost přihlásit se k odběru novinek není povinná a zobrazuje se u nové registrace + na stránce svého účtu mohou zákazníci volbu kdykoliv změnit. Administrator může kdykoliv zákazníkovi souhlas také zrušit, v administraci, na zákaznické stránce.
V modulu “Odběratelé newsletteru (sběr emailových adres)” je k dispozici seznam emailových adres od kterých máte souhlas udělen.
V administraci vidíte udělené souhlasy na kartě zákazníka a můžete si zobrazit i jejich historii.
Zákazník vidí svoje udělené souhlasy na svě kartě a souhas se zasíláním novinek může kdykoliv změnit.
Pokud s tímto nastavením souhlasů nevystačíte, kontaktujte nás.
Vytvořte “Zásady používání souborů cookies”, kde informujete, které cookie a za jakým účelem zpracováváte a přidejte na ně odkaz do menu, nebo patičky eshopu.
Náš eshop PRO-WEB používá k funkčnosti jen jednu cookie:
Cookie: PHPSESSID
Účel: Session návštěvníka
Platnost: Do zavření okna prohlížeče
Pro všechny uživatele: ANO
Je vhodné doplnit i odkaz na další služby, které cookies na vašem webu sbírají – jako je například Sklik a jiné.
Cookies lišta dle posledního návrhu ÚOOÚ není povinná, ale vyžadují jí některé Google a další služby, zvažte tedy zda jí budete chtít nakonfigurovat. Pokud ano, tak nás kontaktujte.